مهاجرت به قبرس

مهاجزت به قبرس

مهاجرت به قبرس

قبرس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت  می باشد.

قبرس مانند ترکیه دارای دو بخش آسیایی واروپایی می باشد.همچنین به دوبخش شمالی وجنوبی تقسیم می شود.بخش شمالی آن  tranc نام دارد.

یکسوم از کل قبرس به آن اختصاص داده شده است وبه تصرف نیروهای نظامی ترکیه در امده است. قسمت جنوبی آن تحت کنترل دولت قبرس می باشد.

جز کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. ایرانیان از مهاچرت به قبرس بسیار استقبال می کنند.

قسمت شمالی قبرس دارای ساکنین ترک نشین و قسمت جنوبی آن یونانی نشین می باشد که معمولا مسیحیان را تشکیل می دهد.

همچنین قوانین قسمت جنوبی متفاوت از قسمت شمالی قبرس می باشد. پایتخت این کشور نیکوزیا می باشد.

ایرانیان برای مهاحرت به قبرس معمولا به قسمت شمالی مهاجرت می کنند و همانند ترکیه نیاز به ویزا ندارد.

اما به قسمت جنوبی اگر بخواهید سفر یا مهاجرت کنند باید ویزا تهیه کنید.

سرمایه گذاری و تحصیل و مهاجرت دربخش اروپایی خیلی مشکل تر وپرهزینه تر از قسمت شمالی می باشد. معمولا ایرانیان به قسمت شمالی قبرس مهاجرت می کنند.

ما در این مقاله با انواع روش های مهاجرت به قبرس آشنا می شویم.

شما می توانید بعد از آشنایی کامل با راه های مهاجرت به قبرس درصورت هرگونه سوال از شرکت دریم گیت راهنمایی های لازم از مشاورین حرفه ای ما دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به قبرس :

یکی از آسانترین روشهای مهاجرتی به قبرس از طریق تحصیل می باشد. هرساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند.

شرایط پذیرش در د انشگاه های قبرس شمالی آسان می باشد. نیازی به ویزا ندارد.

زبان تدریس در این دانشگاه ها ، انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار مناسب می باشد.

بهترین روش برای مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل در این کشور می باشد.

تنها کافیست یکی از  دانشگاه های معتبر قبرس را انتخاب و شرایط پذیرش وتحصیل در این دانشگاه ها را بررسی کنید.برای نامه پذیرش تحصیل در دانشگاه اقدام کرده و درخواست خود را به این دانشگاه ها بفرستید.

پذیرش در اغلب دانشگاه ها در قبرس شمالی بدون آزمون ورودی است. زبان تدریس این دانشگاه ها اغلب انگلیسی می باشد. میانگین شهریه این دانشگاهها معمولا بین 3 هزار تا 10 هزار دلار می باشد. به عنوان مثال شهریه رشته های پزشکی در این دانشگاه ها بین 12500 تا 18 هزاردلار متغیر می باشد. شرایط سنی وگپ تحصیلی در روند پذیرش دانشگاه ها تأثیر نداشته است.

بعضی از دانشگاه های مطرح     EMU,Near east شرایط بورسیه رابرای دانشجویان بین المللی واجد شرایط فراهم می کنند تا با هزینه ناچیز بتوانند امکان تحصیل در این کشور فراهم شود.

مهاجرت با استفاده از تحصیل معادل با دوره تحصیل می باشد. با ثبت نام در دانشگاه به صورت سالیانه تمدید می شود. زمانی که یک دانشجو در حین تحصیل می تواند کاردانشجویی انجام دهد 20 ساعت در هفته است که این ساعت کاری می تواند کمک خرجی برای دانشجو باشد.

درصورتی که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه پیشنهاد کاری فراهم شود، دانشجو می تواند زندگی در قبرس را بیشتر تجربه کند.

مهاجرت از طریق کار

در این کشور باتوجه به اینکه مهاجرت بدون ویزا است این امکان فراهم می شود که در بازه 90 روزه بتوانید شرایط کار وزندگی در قبرس شمالی را بسنجید. مهاجرت به قبرس نیازمند پشنهاد کاری از طریق کارفرما ونیازمند یادگیری زبان ترکی استانبولی نیز هست.

در صورتی که 5 سال کارت اقامت خود را تمدید نمایید می توانید درخواست اقامت دائم  بکنید.

درمیان روشهای مهاجرت به قبرس روش مهاجرت از طریق کار نسبت به تحصیل سخت تر است.

اگر قصد اقامت کاری به قبرس جنوبی دارید علاوه بر پیشنهاد کاری حتما باید برای ویزای  کاری درخواست دهید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

این روش مهاجرت به قبرس مخصوص افراد جنگ زده می باشد که دارای پروسه طولانی مدت می باشد.دراین روش فرد تا زمان دریافت کارت اقامت باید از کمپ استفاده نماید. تنها امکان کار در شرایط سخت و کم در امد مانند نظافت و یا بازیافت زباله را با میانگین حقوق حداقل 500 یورو را تجربه نمایید.

این روش بسیار سخت می باشد  و در شرایطی ممکن است فرد را به مقصود نهایی نرساند و رفتار مناسبی با پناهندگان نداشته باشند. پیشنهاد ما به شما این است که از راههای دیگر مهاجرت اقدام کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

در صورتی که ازدواج با یک شهروند قبرسی داشته باشید مجاز به مهاجرت از طریق ازدواج می باشیدو نباید دارای شرایط مالی بدی باشد.ودر اصطلاح معمولا درامد نباید کمتر از 1000 یورو باشد.

در صورتی مشکلی برای عقد یا ازدواج خود نداشته باشیدمی توانیدکارت اقامت دوساله دریافت کنید.وبعد آن هم می توانید دوباره تمدید نماییدوحتی امکان اقامت ویا تابعیت برای افراد خارجی دراین کشور وجود دارد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

میزان در آمد سرمایه گذاران درکشور قبرس معمولا به صورت سالیانه حداقل 30 هزار یورو می باشد. بنا برهریک از اعضای خانواده این میزان 5 هزار یورو افزایش پیدا میکند.

موجودی بانکی برای سرمایه گذار در بانک باید30 هزار یورو باشد که باید به مدت 3 سال دست نخورده باقی بماند.

اگر قصداقامت والدین رابه قبرس داشته باشید به ازای هرنفر 8 هزار یوروبه هزینه سرمایه گذاری در بانک افزایش پیدا می کند. معمولا اعضای خانواده (افراد زیر 18 سال )امکان مهاجرت به قبرس ودریافت کارت اقامت را به همراه متقاضی اصلی دارند.

فرزندان 18 تا 25 سال نیز می تواننددرصورت داشتن  شرایط زیر برای این طرح اقدام کنند.

  • امکان استقلال مالی از طرف سرمایه گذار را داشته باشد.
  • ازدواج نکرده باشند.
  • یک دانشجوی خارج از کشور با امکان دوره تحصیلی 6 ماهه ارسال در خواست مهاجرت به قبرس ودریافت کارت اقامت این کشور باشد.
  • امکان ثابت بودن در آمدسالیانه زیادتر از 5هزار یورو به ازای هرنفر باشد.

اگر شرایط فرزند در بعداز گرفتن کارت اقامت تغییر کند کارت اقامت فاقد اعتبار محسوب می شود. ولی امکان اضافه شدن همسر وفرزندان به عنوان افراد وابسته به کارت PR وجود ندارد.

در مبحث سرمایه گذاری و روش های مهاجرت به قبرس دو مورد وجود دارد.  باعث بروز تفاوت درمیزان بودجه موردنیاز می شود.  احق شهروندی واخذ کارت اقامت جزو این موارد می باشند.

دراین مقاله درمورد راه های مهاجرت به قبرس توضیح داده است شما می توانید درصورت تمایل با شرکت دریم گیت تماس حاصل فرمایید تا مشاورین مادر زمینه های مختلف اعم از خریدملک وسرمایه گذاری درقبرس و همچنین تحصیل در قبرس شما را راهنمایی کنند. قبلا از حسن انتخاب شما (شرکت دریم گیت )سپاسگذاریم


تماس با ما

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه
EnglishGermanPersianRussian