دیدنی های قبرس

دیدنی های قبرس

جاهای دیدنی قبرس یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. این سرزمین خوش‌ آب‌و‌هوا به اندازه‌ای جای دیدنی دارد که در یک سفر به قبرس نمی‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید. از طرف دیگر تنوع مکان‌های دیدنی قبرس نیز باعث شده تا گردشگران هر کدام بسته به سلیقه خود، مسیر این مکان‌ها را در پیش بگیرند. با این حال از آنجایی که نمی‌توان به‌راحتی از کنار این جاهای دیدنی گذشت.

شهر سالامیس

شهر باستانی سالامیس که در ساحل شرقی قبرس قرار گرفته است قدمت این شهر به ۱۱۰۰ سال قبل از مسیح برمی‌گردد، این شهر باستانی حفاظت شده در بخش شرقی ساحل قبرس قرار دارد. برای حدود ۱۸۰۰ سال شهر سالامیس با پافوس به عنوان پیشروترین شهر قبرس رقابت می‌کرد و پایگاه هنرمندان و روشنفکران تبعیدی یونانی بود تا این‌که در قرن چهارم بر اثر زلزله از بین رفت و شهر جدید به نام قسطنتنیه دوباره بازسازی شد.

ساحل لاک پشت

این ساحل یکی از جاهای دیدنی قبرس شمالی است که در حدود ۱۶ کیلومتری شرق گرینه قرار دارد. ساحل شنی آن برای استراحت زیر نور آفتاب مناسب است و دریای آن تا مسافت زیادی کم‌عمق است و جزیره‌های کوچکی دیده می‌شوند. در فصل تابستان لاک‌پشت‌ها برای تخم‌گذاری به این ساحل می‌آیند و به همین دلیل نام ساحل لاک‌پشت بر آن گذاشته شده و محدودیت‌هایی هم در این فصل برای توریست‌ها وجود دارد.

مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا یا همان کلیسای جامع سنت نیکولاس بزرگ‌ترین بنای قرون وسطی این شهر محسوب می‌شود که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده. این کلیسا پس از حمله عثمانی به مسجد تبدیل شد و اکنون یکی از جاذبه‌های مهم شهر است. حتی اگر زمان بازدیدتان را به گشت و گذار دیوارهای شهر قدیمی بگذرانید باز ارزشش را دارد. به ویژه می توان از مناظر دیوار در نزدیکی قلعه اتللو لذت برد.

قلعه کانتارا

تاریخ ساخت این قلعه به سال ۹۶۵ پس از میلاد مسیح باز می‌گردد. این قلعه برای سالیان‌ سال مدافع جان و ناموس اهالی قبرس قدیم در برابر حمله اعراب بود. قلعه کانتارا در ارتفاع ۶۱۰‌متری از سطح دریا واقع شده است. این قلعه چشم‌اندازی زیبا به شبه‌ جزیره کارپاس، فاماگوستا و خلیج سالامیس دارد. قلعه کانتارا در گروه قلعه‌های خوش‌مسیر قبرس قرار گرفته است. به لطف مسیر هموار این قلعه، مشکلی برای رسیدن به برج‌و‌باروی آن پیدا نمی‌کنید.

شهر فاماگوستا

بی شک یکی از مکان‌های مورد توجه شمال قبرس، شهر باستانی فاماگوسا است. گنجینه‌ای تاریخی از ویرانه‌هایی زیبا و معماری باستانی. شهر باستانی محصور شده مکان مناسبی برای بازدید مکان‌های تاریخی مانند مسجد سینان پاشا (کلیسای سن پیتر)، مسجد لالا مصطفی پاشا (کلیسای سنت نیکولاس)، کاخ سلطنتی، قلعه اتتلو و بسیاری دیگر از آثار تاریخی است.

شهر گیرنه

گیرنه محبوب ترین شهر تعطیلات است و بنابراین قلب گردشگری قبرس شمالی است. با وجود این ، بسیاری از مهاجران ، عمدتا بریتانیایی ، این شهر را برای اقامت دائم خود انتخاب می کنند. شهر گیرنه دارای زیرساخت های توسعه یافته ، سیستم حمل و نقل عمومی و خصوصی، و همچنین شرکت های مختلف اجاره اتومبیل ، سیستم جاده مناسب ، تعداد زیادی بیمارستان ، دانشگاه ، مدرسه و کودکستان است. و در حال حاضر بیش از 90 هتل دارد. هیچ دلیلی برای تعجب دلیل وجود ندارد. شهر گیرنه بسیار محبوب است. به دلیل موقعیت باشکوه آن بین دریا و کوه ها ، گیاهان زیبا ، آب و هوای معتدل و ساحل های دلفریبش.

مقایسه ملک ها

مقایسه
EnglishGermanPersianRussian