قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

طبق قوانین خرید ملک در قبرس شمالی برای اتباع خارجی، هیچ محدودیتی برای مالکیت ملک وجود ندارد. در واقع خرید ملک توسط شرکت های محلی ثبت شده در TRNC انجام می شود.

سرمایه گذاران یا افرادی که مایل به خرید بیش از یک ملک یا زمین در قلمرو قبرس شمالی هستند، باید یک شرکت قابل اعتماد را در نظر بگیرند که توسط آن اجازه خرید نامحدود داشته باشند.

اسناد مالکیت در قبرس شمالی

تا زمانی که انتقال اسناد مالکیت ملک تکمیل شود، حقوق مالک اسناد در قبرس شمالی محفوظ است و توسط قرارداد موجود و ثبت شده محافظت می شود که توسط نمایندگان ثبت کارهای اداری آن انجام می شود.

اسناد مالکیت تنها پس از پرداخت کل مبلغ درخواستی به نام مالک جدید انتقال داده می شود.

در صورتی که ملک تملک شده نوساز باشد، ممکن است صدور سند مالکیت تا تکمیل تاسیسات داخل اپارتمان یا محلی که در آن واقع شده است طول بکشد و یا به تأخیر بیفتد.

مالیات بر ارزش افزوده مالکیت ملک در قبرس شمالی با دریافت اسناد مالکیت پرداخت می شود و در حال حاضر معادل 3 درصد قیمت خرید ملک است.

مشاوره با وکیل متخصص و بی طرف یکی از مهمترین موارد در خرید ملک در خارج از کشور است.

همانند هر کشور دیگری، استخدام وکیل برای رسیدگی به کلیه اسناد ملکی نیز در قبرس شمالی ضروری است.

در TRNC، وکلا نمایندگان رسمی دولت هستند. علیرغم اینکه شرایط خاصی برای استفاده اجباری از وکیل در قبرس شمالی وجود ندارد، بدون راهنمایی قانونی حرفه ای خرید ملک بسیار دشوار خواهد بود.

جهت تسهیل امر خرید ملک در قبرس و اطلاع از آخرین قوانین خرید ملک در قبرس شمالی با شرکت ما تماس بگیرید.

وکیل شما علاوه بر تایید کلیه اسناد ملک انتخابی شما، ثبت ملک را در سازمان های دولتی مختلف انجام می دهد.

مالیات های مورد نیاز ملک را پرداخت می کند،

اسناد مربوطه را برای انتقال ملک به نام شما به وزارت ارائه می کند تا از حقوق کامل مالکیت برخوردار شوید و در نهایت به راحتی می توانید به قبرس شمالی مهاجرت کنید.

پس از ثبت اسناد در سازمان ثبت اسناد و املاک، خریدار تنها مالکیت ملک را دریافت می کند و کلیه حق و حقوقات استفاده از ملک را در اختیار می گیرد.

روند اداری که توسط وکیل یا شخص مورد نظر انجام می شود، از حقوق مالک قبل از صدور مالکیت کامل ملک به نام مالک (اسناد مالکیت) محافظت می کند.

شرکت ما تعدادی وکلای ممتاز را در TRNC به شما پیشنهاد می دهد که مدت هاست با آنها همکاری داشته ایم.

فرآیند خرید ملک در قبرس شمالی

روند خرید ملک در قبرس شمالی آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست، در واقع بسیار ساده است. در واقع، کل فرآیند اخذ ملک در قبرس شمالی (از بدو ورود و انتخاب املاک تا ثبت قرارداد)، زمان زیادی نمی برد و خیلی سخت نخواهد بود.

با خرید املاک و مستغلات در قبرس شمالی، شما صاحب قانونی ملک در قبرس می شوید و با انجام این کار، حق دارید که به هر نحوی که مایل هستید آن را مدیریت کنید، آن را اجاره بدهید و یا بفروشید.

برای خرید ملک در قبرس شمالی به چه مواردی باید توجه کنید؟

مهمترین قدم در این راه، انتخاب ملک مناسب است. ملکی که خواسته ها و اهداف شما را برآورده کند. بسیار اهمیت دارد، که شرایط ملکی که انتخاب می کنید با قوانین و مقررات قبرس شمالی مطابقت داشته باشد.

مرحله اول

در مرحله خرید ملک، توافق بر سر قیمت، شرایط پرداخت، پر کردن فرم رزرو برای خروج ملک از بازار انجام می شود. پرداخت سپرده توافقی است که مبلغی حدود 1000 تا 2000 پوند است.

در قرارداد اولیه شرایط فروش، اعتبار و طرح های پرداخت احتمالی و غیره بیان می شود. پس از توافق اولیه در مورد قیمت و شرایط خرید ملک، مرحله بعدی پروسه خرید ملک  است.

در این مرحله انتخاب وکیلی که با قرارداد، تأیید کلیه اسناد ملک، ثبت نام و پرداخت مالیات و هزینه های لازم مسلط باشد، حائز اهمیت است.

چنانچه وکیل مورد نظر را پیدا کردید، وکالتنامه ای برای وکیلی که انتخاب کرده اید می توانید در دفتر اسناد رسمی تنظیم کنید، این وکالتنامه به او این حق را می دهد که کل فرآیند خرید ملک را از طرف شما ادامه دهد.

وکیل اسناد ملک را از نظر قانونی بودن، مشروعیت، عدم وجود وام، وام مسکن بررسی می کند.

در صورت عدم وجود مشکلات این چنینی، قراردادی را بین خریدار و فروشنده تنظیم می کند (قراردادهایی که می توانند به زبان های انگلیسی، روسی و یا ترکی منعقد شوند) و قرارداد را برای مطالعه دقیق، انجام هرگونه اصلاح یا اضافه کردن الزامات اضافی در صورت لزوم در اختیار خریدار قرار می دهد.

پس از ثبت وکالت نامه عمومی، حضور خریدار در TRNC ضروری نیست، کل فرآیند امضای قرارداد می تواند از طریق اینترنت یا پست انجام شود.

پس از امضای قرارداد و مطابق با شرایط آن، مرحله پرداخت انجام می شود.

در بیشتر موارد، تمام پرداخت ها از طریق وکیل انجام می شود.

خریدار پس از دریافت کلید، ملک را در اختیار می گیرد. در این مرحله، مالک جدید ملک باید هزینه اتصال کلیه تاسیسات (برق و آب) و مالیات ملک (5%) را بپردازد. با این حال، کار وکیل هنوز کامل نشده است.

مرحله نهایی

وکیل به نمایندگی از خریدار از هیئت وزیران درخواست می کند تا ملک را به مالکیت کامل خریدار جدید منتقل کند. بر اساس آن اسناد مالکیت را دریافت و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شود (3%).

آژانس املاک و مستغلات قبرس شمالی ما تعدادی وکلای معتبر در قبرس شمالی را به شما پیشنهاد می دهد که در صورت تمایل می توانید در مورد خرید ملک در قبرس شمالی و اطلاع از قوانین خرید ملک در قبرس شمالی با آنها مشورت نمایید.

پس از ثبت قرارداد می توانید اجازه اقامت در قبرس شمالی را دریافت کنید.

چنانچه قبل از خرید تمایل به بازدید از ملک مورد نظر خود در قبرس شمالی را دارید با شرکت ما در ارتباط باشید.

آیا خرید ملک در قبرس شمالی یک سرمایه گذاری ایده آل است؟

خرید ملک در قبرس شمالی یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری است. چرا که این کشور دارای محیطی با ثبات و امن است که سرمایه گذاران را جذب می کند. سرمایه گذاران جذب ثبات سیاسی و مالی جزیره و همچنین رژیم مالیاتی جذاب آن می شوند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه
EnglishGermanPersianRussian