هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی درقبرس شمالی

افرادی که به قبرس نقل مکان می کنند (دانشجویان، خریداران املاک، بازنشستگان) به هزینه زندگی در قبرس و نحوه زندگی دیگران در قبرس علاقه مند هستند. در این مقاله به بررسی جنبه های قانونی اقامت اتباع خارجی (اتباع غیر اتحادیه اروپا) در قبرس نمی پردازیم. ما در اینجا درباره هزینه و مزایای زندگی در قبرس صحبت خواهیم کرد.

مزایای زندگی در قبرس

1.نزدیک بودن به روسیه، اروپا و خاورمیانه. دو فرودگاه بین المللی در این جزیره وجود دارد.

2.سطح بالای مراکز و مدارس پزشکی خصوصی.

3.نرخ پایین جرم و جنایت

4.اکولوژی خوب

5. 330 روز آفتابی در سال

6.مسافت کوتاه بین شهرها: دامنه کوه های برفی و ساحل آفتابی تنها 40 دقیقه با یکدیگر فاصله دارند.

7.غذای باکیفیت: روغن زیتون، ماهی تازه، سبزیجات، میوه ها در تمام طول سال موجود می باشد.

8.دمای آب در دریا هرگز به زیر 17+ نمی رسد. و تقریباً همه روستاها کارخانه شراب خود را دارند. بنابراین، می توانید در تمام طول سال شنا کنید و شراب بوشید!

چه شهری را برای زندگی انتخاب کنیم؟

بدون شک محبوب ترین شهر قبرس لیماسول است. دریای تمیز و دلپذیر، زیرساخت‌های توسعه‌یافته، مغازه‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و… به طور کلی، همه چیزهایی که برای یک زندگی راحت نیاز دارید در این شهر محیا هست. شما همچنین می توانید در روستاهای حومه شهر، که در حدود 15-20 کیلومتری لیماسول قرار گرفته اند، مستقر شوید و از تمام جذابیت های زندگی لذت ببرید. بیشترین جمعیت روسی زبان در لیماسول وجود دارد. طبق برخی گزارش ها، جامعه روسیه حدود 20000 تا 30000 نفر است. می توانید به راحتی مهدکودک ها، مدارس، رسانه ها و رستوران های روسی را پیدا کنید. پس از آن، پافوس، لارناکا، آیاناپا و پروتاراس، در میان مهاجران سابق محبوبیت بیشتری دارند. نیکوزیا و مناطق کوهستانی زیاد محبوبیت ندارند.

مسکن

اجاره املاک در قبرس به دلیل گرمای بیش از حد بازار در چند سال اخیر حدود 30 تا 40 درصد افزایش یافته است. ارزان ترین هزینه های زندگی در پافوس است. شما می توانید یک استودیو یا آپارتمان 1 خوابه را با 400-500 یورو در ماه پیدا کنید. خانه مستقل – حدود 600-700 یورو در ماه.اما در لیماسول، قیمت یک استودیو یا آپارتمان 1 خوابه حدود 700-800 یورو در ماه و بیشتر خواهد بود. 2-3- آپارتمان خواب از 1200 یورو در ماه.قیمت بالا محدود نیست. اما می توانید تبلیغات 10000 یورو در ماه را نیز پیدا کنید. می توانید املاک ارزان تری را در شهرهای دیگر پیدا کنید، اما نه خیلی زیاد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی 

زندگی جزیره ای

به طور کلی همه شهرهای قبرس برای زندگی بسیار راحت هستند. زیرساخت ها در مناطق جدید بسیار خوب طراحی شده است، خیابان ها تمیز و امن هستند (به جز محله های یهودی نشین مهاجر).نرخ جرم و جنایت در جزیره بسیار پایین است، سرقت های کوچک و انفجارهای شبانه و آتش زدن ماشین های یکدیگر به ندرت اتفاق می افتد. مشکل اصلی در قبرس ترافیک است. تعداد خودروها تقریباً معادل تعداد بزرگسالان است. عمدتاً، شهر لیماسول به دلیل تعداد زیاد مهاجران افزایش جمعیت چم گیری داشته است. جاده ها به سختی می توانند با این همه حمل و نقل کنار بیایند. و گاهی اوقات، خیابان ها مسدود می شوند. بنابراین، افراد ناچارند مدتی را در ترافیک طولانی مدت بگذرانند.

آیا هزینه زندگی در قبرس شمالی زیاد است؟

چنانچه می‌خواهید در رستوران‌ غذا بخورید، لباس‌های لوکس برند خریداری کنید، سیگار برگ بکشید و یا تفریحاتی داشته باشید که در همه جای دنیا پرهزینه است، بنابراین زندگی در قبرس گران خواهد بود. قبوض آب و برق، بیمه پزشکی، سالن بدنسازی، غذا تقریبا حدود 600-800 یورو در ماه برای هر نفر ( بدون هزینه اجازه ) تخمین زده شده است. چنانچه خودرو داشته باشید، هزینه های اضافی دیگر از قبیل بنزین، بیمه اتومبیل، خدمات و غیره حدود 100 تا 150یورو در ماه به هزینه های دیگر اضافه می شود. البته فراموش نکنید که هزینه خودرو ها هم متفاوت هستند. مثلا مصرف سوخت تویوتا یاریس مانند پورشه نیست. در قبرس عملا حمل و نقل عمومی وجود ندارد. پس خودروهای شخصی لوکس نیستند، داشتن یک خودروی اقتصادی از واجبات زندگی در قبرس است و یک شرط ضروری برای زندگی روزمره به حساب می آید، به خصوص اگر بچه دارید.

قیمت بنزین در قبرس در سال 2020 :

در مارس 2020 قیمت بنزین به شرح زیر بود: 1 لیتر بنزین 95 – 1.05 یوروبا توجه به این قیمت، برای سفرهای اطراف شهر و جاهای دیگر (دریا، کوه و …) به حدود 100-120 یورو در ماه نیاز دارید.اگر فرزند دارید و زندگی فرهنگی غنی دارید، اغلب در رستوران غذا می خورید و نمی توانید زندگی خود را بدون خرید تصور کنید، هزینه های شما قاعدتا بیشتر خواهد بود. بر اساس برآورد هزینه ها در سال 2020 خانواده (2-3 نفر) برای زندگی راحت در آپارتمان اجاره ای به 2000 تا 3000 یورو در ماه نیاز دارند.هزینه زندگی در قبرس شمالی به طور کلی بسیار ارزان تر از انگلستان و سایر کشورهای اروپایی است.اگر یک مقایسه سریع انجام دهید، متوجه خواهید شد که هزینه های واقعی زندگی در قبرس 57 درصد کمتر از انگلستان است.

درامد ایده آل در قبرس حداقل چقدر است؟

بر اساس مدل‌های اقتصادسنجی در بلند مدت، پیش‌بینی می‌شود که میانگین درآمد ماهانه کارمندان قبرس در حدود 2109 یورو در ماه در سال 2023 و 2151 یورو در ماه در سال 2024 باشد.

حقوق مناسب برای زندگی در قبرس چقدر است؟

طبق نرخ ارز در مارس 2022، متوسط ​​حقوق در قبرس حدود 2160 یورو در ماه یا 2346.52 دلار در ماه است. این میانگین درآمد ماهانه شامل مزایایی مانند حمل و نقل و مسکن است. علاوه بر این موارد، دادن پاداش سیزدهمین ماه به کارمندان قبرسی در ماه دسامبر مرسوم شده است.

هزینه اجاره خانه در قبرس چقدر است؟

بازه اجاره خانه در قبرس از 2 تا 6.5 درصد در سال متغیر است. به طور کلی، متوسط ​​هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه ۹۷۷ یورو در ماه است. قبرس دارای کمترین مالیات بر درآمد در اتحادیه اروپا برای شرکت های مقیم است که 12.5٪ می باشد. اگر درآمد مشمول مالیات سالانه شما 19500 یورو یا کمتر باشد، از مالیات بر درآمد شخصی معاف هستید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه
EnglishGermanPersianRussian